Pricewise neemt Hoyhoy over: voor klanten verandert er niks

Pricewise neemt per februari 2016 Hoyhoy over van Britse consumentenverzekeringsgroep BGL Group. Pricewise en Hoyhoy blijven zelfstandige merken. Voor de klanten verandert er dus niks. Door de gebundelde kennis kunnen we de kwaliteit van de producten en de service nóg verder verbeteren.


Caravanverzekering vergelijken

Logische vervolgstap

 

Pricewise heeft de afgelopen jaren een forse groei doorgemaakt. Recent werden we zelfs populairste Website van het Jaar 2015. De bedrijfsovername is dus een logische vervolgstap”, stelt Niels Brölman, directeur van Pricewise. “Met het marktaandeel van HoyHoy erbij kunnen we onze prijs- en kwaliteitsdruk op verzekeraars vergroten. Daar profiteren al onze bezoekers van.

Hoger serviceniveau

Voor jou als klant verandert er niks. Pricewise en Hoyhoy blijven beide 100% onafhankelijk. Verzekeringen en contracten blijven ongewijzigd. Alle klantgegevens worden volgens de wettelijke privacy-voorschriften behandeld en bewaard. De bezoekers van Pricewise en Hoyhoy hebben voordeel van de overname: “Met de kennis en technologie van Pricewise zijn we in staat HoyHoy een impuls te geven. En door synergie-effecten kunnen we het serviceniveau voor onze bezoekers en klanten op een nog hoger niveau brengen. Denk aan nog betere aanbiedingen en verruiming van openingstijden,” aldus Brölman.

Onafhankelijk en objectief

“Door de overname van HoyHoy als merk kunnen we de concurrentie tussen verzekeraars scherp houden. Wij willen de onafhankelijkheid en objectiviteit van prijsvergelijkingssites bewaken om echt waarde toe te kunnen voegen voor onze klanten,” benadrukt Brölman. Pricewise is in Nederland al marktleider op het gebied van energie en nummer 2 op het gebied van verzekeringen. Met de overname van de nummer 3, Hoyhoy, versterken wij onze positie dus aanzienlijk.

Professioneel

De vergelijkingsmarkt maakt een krachtige groei door. Vorig jaar bedroeg die groei ruim 10%. Brölman: “Om daarvan te kunnen profiteren moeten we onszelf blijven verbeteren. Professionalisering is het sleutelwoord. Wij kunnen met onze kennis en technologie HoyHoy verbeteren en het merk aanzienlijk versterken.”

Naamsbekendheid

De naamsbekendheid en de reputatie van HoyHoy zijn aanzienlijk. Dat is een belangrijke reden om het merk in stand te houden. Pricewise zal kritisch kijken naar de marketing en communicatie. De luiaard is al verdwenen. “De mammoet zullen we weer naar het museum sturen,” grapt Brölman. Die komt niet terug op televisie en verdwijnt van de website. Het is de bedoeling om HoyHoy weer meer in verband te brengen met de ‘core business’ verzekeringen, zoals in de tijd dat de vergelijkingssite nog Verzekeringssite.nl heette.