Cookies
Om Pricewise beter te maken en je persoonlijker te kunnen helpen, maken we gebruik van functionele en analytische cookies. Daarnaast plaatsen we cookies die ons en derde partijen in staat stellen om jouw internetgedrag te volgen, zodat we onze communicatie naar jou persoonlijker en relevanter kunnen maken. Als je op “Oké” klikt, dan ga je hiermee akkoord. Je kan er ook voor kiezen om te . In dat geval plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.

Meer weten? Lees hier meer over ons .

De Koningsdeals van Oxxio

Bij Oxxio doen klanten alles online. Supersnel en simpel. Oxxio blijft innoveren om klanten de beste deal en service te bieden, want de klant is koning. Speciaal voor Koningsdag doet Oxxio daarom mee met de Koningsdeals bij Pricewise, waarmee nóg betere deals voor energie worden aangeboden (van 21 april tot en met 5 mei 2017). Maar wat maakt Oxxio zo vernieuwend? Dat vroegen we aan marketingmanager Martijn Verschoor.


Koningsdeals van Oxxio
Check de Koningsdeals van Oxxio

Waarom doen jullie mee aan de Koningsdeals?

"Oxxio is altijd in voor goede acties. Een supervoordelige deal rondom een oer-Hollands event leek ons een sympathiek idee. En als winnaar van de gouden Energie Award voor beste prijs en kwaliteit, verkozen door klanten, konden we natuurlijk niet achterblijven."

"Blijven pionieren"

"Oxxio wil blijven pionieren. Nu als eerste energieleverancier die je niet meer hoeft te bellen. Dat kán natuurlijk wel, maar het is niet meer nodig,” zegt Verschoor. “Alles kan met onze handige energie-app. Het effect van deze klantgerichte service is al goed te merken: ten opzichte van begin vorig jaar wordt de app veel vaker gebruikt en er is een enorme verschuiving van bellen naar chat en selfservice. Klanten vinden daar echt snel hun weg. En ze zijn er heel blij mee: de app wordt gewaardeerd met 4 sterren."

Vanuit welke gedachte is jullie bedrijf ontstaan?

"Vanaf het moment dat de energiemarkt is vrijgegeven, is Oxxio de vernieuwer. De eerste energieleverancier met een slimme meter en de allereerste met een app. Creëren met daadkracht zit in onze genen. Inmiddels behoren we tot de gevestigde orde, maar ons DNA is onveranderd. Nog steeds hebben we de drive om voorop te lopen."

Wat is het belangrijkste dat jullie doen voor de klant?

"Naast onze kerntaak, het leveren van 100% groene energie, besteden we veel aandacht aan onze service. Met de Oxxio App bieden we optimale online service aan de mobiele generatie. Onze missie is de eerste App-Only energieleverancier te zijn. En we zijn er bijna! Als klant heb je met de app niet alleen grip op je verbruik en kosten. Het is ook een servicepunt waar je antwoord vindt op je vragen. Je kunt met ons chatten, je hebt de optie om je termijnbedrag te wijzigen en je kunt advies en uitleg krijgen van een slimme chatbot. Want natuurlijk snappen we dat het irritant is om voor een eenvoudige vraag te moeten bellen en in de wacht te staan."



Waar komen jullie mascottes vandaan?

"Vorig jaar heeft Oxxio zich neergezet als sympathieke voordeelspeler met een slimme app. Hierbij spelen de nieuwe merkkarakters een rol. Waar het ene karakter blij wordt van slimme en overzichtelijke tools en deze graag onder de loep neemt, wordt de ander hyper van scherpe prijzen en checkt hij deze altijd even met z’n rekenmachine. Klanten vinden onze merkkarakters leuk en sympathiek, dus ze mogen nog even blijven! Ze hebben een rol in alle communicatie en in onze app, waardoor ze zorgen voor veel herkenbaarheid."

Gouden Energie Award


Check nu de Koningsdeals van Oxxio

Meer over Oxxio

Pricewise