Geboren in Pakistan, getogen in de Bijlmer. Lead Designer Ahsan Hussain – 35 winters jong, houdt van films, series, games en gadgets – vond energie en verzekeringen maar een ver-van-z’n-bed-show. Iets van enveloppen op je deurmat. Hij wist niet zeker of die onderwerpen ook echt leúk waren. Een eerste sollicitatiegesprek in 2012 was dat in ieder geval wel. Twee interviews daarna werden handen geschud, papieren getekend en riep Ahsan naar zes medewerkers in een anti-kraakpand: “Wij gaan écht mooie dingen maken!” Acht jaar later zijn deze iconische woorden omgezet in daden. Deze man bleek een blijvertje. Wat drijft hem en wat daagt hem uit? En hoe kijkt hij terug – en vooruit – nu we zoveel jaren verder zijn?
Brutal design en sticky filters
“Nog niet zo lang geleden werkte ik aan een project waar ik verschillende nieuwe technieken en designprincipes uitprobeerde. Brutal design en complexion reduction, bijvoorbeeld. Maar ook dingen als sticky filters, minimalistisch off-grid design en split css. Uiteindelijk is het project stopgezet vanwege een andere focus. Daar baalde ik van, want ik was echt trots op het resultaat. Gelukkig gaan we die nieuwe methoden en technieken nu gebruiken voor andere projecten. Dat is dan gelijk ook een mooi moment om opnieuw kritisch te kijken naar de site. Hoe kunnen we gebruikers nóg beter voorzien in hun wensen? Als Lead Designer ben ik continu bezig met deze vraag.”

Make-it-or-break-it-moment
“Waar ik ook trots op ben, is een project dat we draaiden voor een belangrijke partner. Samen met onze techneuten heb ik een aantal weekenden lange dagen gedraaid om de deadline te halen. Het was een make-it-or-break-it-moment. Het gevoel van overwinning en trotsheid toen het een make it bleek, is niet te beschrijven :).”
“Hoe kunnen we onze gebruikers nóg beter voorzien in hun wensen? Als Lead Designer ben ik continu bezig met deze vraag.”
Ballen vereist
“Uitdagingen liggen bij het plannen van projecten. We willen altijd álles doen en dat is gewoon onmogelijk. Het goed uitstippelen van prioriteiten is daarom heel belangrijk. Dit jaar maken we daar een omslag in. Zo is er de afgelopen tijd kritisch gekeken naar de bedrijfsvoering. Hieruit is een nieuw plan ontstaan met daarin onder andere een functionelere teamindeling. Dit hele proces vereist ballen. Ik voel dat het bedrijf gemotiveerd is om ervoor te gaan.”

Platte organisatiestructuur
“Wat ik goed vind aan Pricewise als werkgever is de platte organisatiestructuur. Je krijgt veel vrijheid in je werkzaamheden. Heb je een leuk idee? Dan is er altijd ruimte om te pitchen en vaak genoeg ook om het te realiseren. Trage processen die de boel onnodig ophouden, zijn er niet. Geen vijftien mensen die allemaal iets van drie letters moeten vinden. Daarnaast vind ik het heel belangrijk dat ik mezelf kan zijn. Dat is iets wat veel collega’s ook delen. Bij Pricewise passen dan ook mensen die zijn zoals ze zijn, die niet de kantjes ervan aflopen, mensen die van hun hobby hun werk willen maken!”

Geef een antwoord