Per 1 juli 2025 heeft VodafoneZiggo de prijzen verhoogd met 3,3%. Dat geldt alleen voor vaste bundels voor Ziggo Internet, TV en Vast Bellen. De prijsverhoging is gebaseerd op de inflatie van 2024. Maar wat betekent dit nu voor jou als klant?
Wat gaat er precies veranderen? | Mag je je abonnement opzeggen? |
Wat betekent dit voor bestaande klanten? |
Wat gaat er precies veranderen?
Als je een abonnement hebt voor Ziggo Internet, TV of Vast Bellen, betaal je vanaf juli 2025 dus 3,3% meer. VodafoneZiggo volgt het officiële inflatiepercentage van het CBS, dat in 2024 op 3,3% uitkwam en is nodig om de gestegen kosten van energie, materialen en andere diensten te dekken. De prijzen van nieuwere internetabonnementen (zoals WiFi Start, WiFi Middel en WiFi Groot) worden niet aangepast.
Wat betekent dit voor bestaande klanten?
De prijswijziging zie je straks op je factuur van juli. VodafoneZiggo heeft aangegeven dat klanten ook een persoonlijk bericht zullen ontvangen over de nieuwe prijzen. Heb je korting voor een bepaalde periode? Deze korting blijft gelden tot de afgesproken actieperiode voorbij is. De korting wordt wel berekend over de nieuwe abonnementsprijs.
Mag je je abonnement opzeggen?
Je kunt je abonnement niet kosteloos opzeggen vanwege de inflatiecorrectie, aangezien dit binnen de algemene voorwaarden valt. Daarin staat dat de provider de prijzen van hun abonnementen jaarlijks mag wijzigen tot maximaal het CBS-inflatiepercentage. Je kunt je abonnement wel kosteloos aanpassen via je Mijn Ziggo-account.
Is de looptijd van je contract (bijna) voorbij? Dan kun je wél opzeggen en overstappen. Via Pricewise vergelijk je eenvoudig internet-en-tv-abonnementen en kies je de deal die het beste bij je past. Je ziet in een paar minuten hoeveel je kunt besparen.
Laat een reactie achter