Cookies
Om Pricewise beter te maken en je persoonlijker te kunnen helpen, maken we gebruik van functionele en analytische cookies. Daarnaast plaatsen we cookies die ons en derde partijen in staat stellen om jouw internetgedrag te volgen, zodat we onze communicatie naar jou persoonlijker en relevanter kunnen maken. Als je op “Oké” klikt, dan ga je hiermee akkoord. Je kan er ook voor kiezen om te . In dat geval plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.

Meer weten? Lees hier meer over ons .

Schade? Gemakkelijk online regelen

Schade is al vervelend genoeg. Je wilt je dan natuurlijk niet druk maken om de afhandeling ervan. Daarom helpen wij je om de schade zo snel en gemakkelijk mogelijk digitaal af te wikkelen. Op deze pagina vind je alle informatie over wat je moet doen bij schade.


Hoe meld je de schade aan je verzekeraar?

Stap 1: geef je schade digitaal door

Dien je schademelding direct in via online schade melden.
Dit zijn de voordelen van schade online melden:

  • De schade wordt goed en snel afgehandeld
  • Je kan eenvoudig de schade doorgeven, ook buiten openingstijden

Het is belangrijk om de schade direct door te geven. Heb je via ons een autoverzekering afgesloten? Dat is meestal het geval wanneer je verzekerd bent bij de volgende verzekeraars en je iedere maand (termijn) een premie-incasso hebt van je verzekeringspremie door Voogd & Voogd:

  • a.s.r  (niet: Ik kies zelf van a.s.r. / voorheen Ditzo)
  • Reaal
  • Rhion
  • Nationale Nederlanden
  • Unigarant
  • Allianz Nederland   (niet: Allianz Direct)
  • Avéro Achmea
  • ZERO
  • Voogd & Voogd

Ben je bij een andere verzekeraar verzekerd? Geef dan je schade door via Mobielschademelden.nl of neem direct contact op met je verzekeraar. Ben je via Pricewise bij Klaverblad verzekerd? Meld je schade dan via Schade melden | Klaverblad Verzekeringen.

Stap 2: vul het schadeformulier in en maak een digitale schademelding aan

Bij je schademelding dien je ook altijd een ondertekend schadeformulier aan te leveren. Dit formulier vind je bij je polisdocumenten. Je kunt hier ook het schadeformulier downloaden.

Dien je schademelding in via online schade melden. Of: stuur het volledig ingevulde en ondertekende schadeformulier dan per post naar:

Pricewise Verzekeringen 
t.a.v. Schadeafdeling 
Postbus 3359 
1001 AD Amsterdam 

Let op, dit proces kan wel 3 tot 4 weken duren omdat postverwerking trager verloopt.

Schade Melden app voor alle verzekeraars motorrijtuigen

Online schade melden kan ook middels de app 'Mobiel Schade Melden'. Zo kun jij een eenzijdige of tweezijdige schade(s) direct doorgeven aan jouw verzekeraar. Voor kettingbotsingen (3 partijen of meer) is de app niet geschikt. Als je de app niet wilt downloaden, scan dan de QR-code op je groene kaart. Download de Mobiel Schade Melden app voor iOS of Android via:

Google Play Logo

Binnen hoeveel tijd moet ik mijn schade melden?

Wij raden aan om de schade zo snel mogelijk te melden. Op die manier kan onze schade service afdeling de schade zo snel mogelijk aanmelden en de verzekeraar de schade zo goed en snel mogelijk afhandelen. Meld je de schade pas na langere tijd? Dan kan de verzekeraar extra informatie opvragen over de schademelding om dit verder te kunnen beoordelen.

Is er sprake van schade door eigen schuld?

Wanneer je zelf schade hebt veroorzaakt, kan de verzekeraar de kosten niet verhalen. Wanneer je de schade bij de verzekeraar claimt, verlies je meestal schadevrije jaren. Als je verwacht dat je terugvalt in je schadevrije jaren, kun je ervoor kiezen om de schade niet te claimen en de kosten zelf te betalen. Het is dan wel verstandig om uit te rekenen of je voordeliger uit bent wanneer je de kosten zelf betaalt.

Wanneer de aanrijding met een tegenpartij jouw schuld is, moet je de schade melden bij je verzekeraar. In dat geval val je terug in je schadevrije jaren. Je kunt de schade achteraf terugbetalen om je schadevrije jaren te herstellen. Let op: heb je een allrisk-dekking en heb je ook de schade aan bijvoorbeeld je eigen auto geclaimd? Dan moet je beide schadebedragen terugbetalen om je schadevrije jaren te herstellen.

Veroorzaakt de tegenpartij schade?

Ben je betrokken bij een ongeluk met een ander motorrijtuig en is dit niet jouw schuld? Dan kun je de schade verhalen op de tegenpartij met de hulp van de verhaalsrechtsbijstand. Als je een All-risk-verzekering hebt zal je verzekeraar de schade verhalen op de tegenpartij. Je verliest geen schadevrije jaren bij schade door de schuld van de ander.

Heb je een WA-verzekering of WA + beperkt casco-verzekering? Dan wordt de schade niet automatisch verhaald In dat geval bieden wij de Pricewise Verhaalservice. Wij helpen jou om samen met de schade-experts van 112schade.nl de schade te verhalen bij de tegenpartij. Deze service is voor jou, als Pricewise klant gratis. De verhaalservice is voor zowel materiële- als letselschade waarvoor geen dekking geldt en mits de andere partij aansprakelijk is.

Waarborgfonds

Ligt de dader op het kerkhof? Heb jij schade geleden door een motorvoertuig, zoals een auto, scooter of brommer? Leg dan alles goed vast (maak foto`s, zoek getuigen) en doe vooral direct (digitaal) aangifte bij de politie. Daarna kun je, onder voorwaarden, proberen de schade te claimen bij het Waarborgfonds.

Ruitschade melden

Heb je autoruitschade? Dan kun je direct contact opnemen met een gecertificeerd herstelbedrijf. Met hen maak je een afspraak om de ruit te laten repareren. Dit is terug te vinden op de groene kaart. Of via Glasgarant.nl of Schadegarant.nl (daar vind je ook de aangesloten dealerbedrijven, bijvoorbeeld vanwege de originele ruiten).

Auto of motorrijtuig ongeval of gestolen?

Is jouw motorrijtuig gestolen? Doe direct aangifte bij de politie. Bel ook de helpdesk van het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit op 055-7410001 om jouw voertuig aan te melden als gestolen.

Schade verhaalservice?

Wil je gebruik maken van de Pricewise Verhaalservice? Vraag de verhaalservice aan. Let op, dit kan alleen nadat je je schade digitaal hebt aangemeld (stap 2).

Wil je zelf de schade verhalen?

Heb je geen verkeersrechtsbijstandverzekering en wil je geen gebruik maken van onze verhaalservice? Dan moet je de tegenpartij zelf aansprakelijk stellen voor schade en/of letsel. Download de voorbeeldbrief.

Hulp nodig op reis?

Heb je tijdens je reis direct hulp nodig? Neem dan contact op met de Alarmcentrale van jouw reisverzekeraar. Deze kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen, het telefoonnummer staat op je polis, pasje, groene kaart en meestal in je e-mail als je een digitale polis hebt.

Pricewise