Waar kan ik terecht als mijn leverancier klachten niet goed afhandelt?

Heb je een klacht hebt ingediend bij je energieleverancier en ben je niet tevreden over de afhandeling? Dan kun je bij je leverancier bezwaar indienen. Informatie hierover vind je in de algemene voorwaarden.


Aangetekende brief

Meestal is een aangetekende brief de beste manier om een bezwaar in te dienen. Hierin schrijf je in ieder geval waarom je bezwaar maakt en wanneer je van je leverancier uiterlijk reactie wilt hebben.

Geschillencommissie

Kom je er na je bezwaar nog steeds niet uit met je energieleverancier? Dan kun je naar de Geschillencommissie stappen. De meeste leveranciers zijn hierbij aangesloten. Het kan ook zijn dat een leverancier een eigen geschillenregeling heeft. Ook deze informatie vind je in de algemene voorwaarden. De Geschillencommissie bepaalt wie bij een meningsverschil gelijk heeft. Iedereen moet zich aan haar uitspraken houden. Let wel op dat je voor de Geschillencommissie altijd klachtengeld moet betalen.

Meer info?

Heb je geen antwoord gevonden op je vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice via 088-66 99 000. We helpen je graag verder.


Energie vergelijken