Cookies

Om Pricewise beter te maken en je persoonlijker te kunnen helpen, maken we gebruik van functionele en analytische cookies. Daarnaast plaatsen we cookies die ons en derde partijen in staat stellen om jouw internetgedrag te volgen, zodat we onze communicatie naar jou persoonlijker en relevanter kunnen maken. Als je op “Oké” klikt, dan ga je hiermee akkoord. Je kan er ook voor kiezen om te . In dat geval plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.

Meer weten? Lees hier meer over ons .

Reisverzekering: schade melden

Wanneer je op reis bent en je met schade te maken krijgt moet je bepaalde stappen ondernemen. Het kan zijn dat je een schadeformulier in moet vullen, aangifte moet doen of je de alarmcentrale moet bellen. Lees hieronder hoe dat precies in z'n werk gaat.

Schade-reisverzekering

Hoe kan ik schade melden?

Moet je naar het ziekenhuis of is je koffer gestolen? Dan kun je kijken of je deze kosten kan declareren bij je reisverzekering. Wanneer Pricewise je tussenpersoon is kun je het beste telefonisch contact opnemen en/of een schadeformulier invullen en deze naar ons mailen. Het is ook mogelijk dat je via pricewise.nl de beste reisverzekering hebt gevonden, maar dat wij niet jouw tussenpersoon zijn. In dat geval kun je de schade rechtstreeks bij je reisverzekeraar melden.

Wat te doen bij schade?

Bagage

Wanneer je bagage gestolen is moet je dit altijd direct melden bij de plaatselijke politie. Mocht dit moeizaam gaan kun je aan je reisleider of eigenaar van de accommodatie om een schriftelijke verklaring. De verzekeraar zal je vragen aan te tonen dat je eigenaar bent geweest van de spullen die gestolen zijn. Je kunt dit bewijzen met de aankoopnota, een garantiebewijs of een foto van het betreffende product. Denk er dus aan om niet zomaar nieuwe producten aan te schaffen, maar neem eerst contact op met de verzekeraar.

Calamiteiten

Het kan zo zijn dat je tijdens je vakantie wat vervelends meemaakt. Je kunt bijvoorbeeld ziek worden, een ongeval krijgen of bestolen worden. Bij het meemaken van zo’n situatie kun je de alarmcentrale bellen. Deze is 24 uur per dag, 7 dagen in de week beschikbaar. Zij kunnen je helpen bij het regelen van zaken zoals een terugvlucht, vervangend vervoer of verlenging van je verblijf. Wanneer je ziek wordt kunnen zij ook regelen dat het ziekenhuis of de arts in het buitenland een betalingsgarantie verkrijgt.

Ziektekosten

Wanneer je medische kosten maakt zal je de rekeningen hiervan moeten indienen bij jouw zorgverzekering. Wanneer er een aanvullende reisdekking ‘medische kosten’ is afgesloten kun je het gedeelte dat de zorgverzekeraar niet vergoedt, indienen bij de reisverzekering. Zij kunnen dit dan vergoeden.
Reisverzekeringen vergelijken

Meer weten?

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder.

Pricewise