Cookies

Om Pricewise beter te maken en je persoonlijker te kunnen helpen, maken we gebruik van functionele en analytische cookies. Daarnaast plaatsen we cookies die ons en derde partijen in staat stellen om jouw internetgedrag te volgen, zodat we onze communicatie naar jou persoonlijker en relevanter kunnen maken. Als je op “Oké” klikt, dan ga je hiermee akkoord. Je kan er ook voor kiezen om te . In dat geval plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.

Meer weten? Lees hier meer over ons .

Vanaf 1 augustus 2013 geen rekening meer van netbeheerder

Vanaf 1 augustus 2013 ontvangen consumenten definitief geen rekeningen meer van netbeheerders. Vanaf dan worden alle kosten voor het beheer van het elektriciteitsnet doorberekend op de rekening van je energieleverancier. De leverancier draagt deze kosten voortaan af aan de netbeheerder. 

Meeste consumenten al één rekening

De meeste energieleveranciers hanteren deze methode al, die ook wel het leveranciersmodel wordt genoemd. Maar bij energieleveranciers Nuon en Eneco krijgen klanten nog twee rekeningen: een van de leverancier voor de energiekosten, en een van de netbeheerder voor de netwerkkosten.

Eén aanspreekpunt

Daarnaast hebben de bedrijven in de energiesector afgesproken dat de leveranciers voortaan het eerste aanspreekpunt zijn voor consumenten. De meterstanden die altijd werden opgenomen of verzameld door de netbeheerder, zullen met de komst van de slimme meter direct worden verstuurd naar de energieleverancier. De consument heeft alleen nog direct contact met de netbeheerder voor vragen over de aansluiting of als er storingen zijn.

Energiemaatschappijen hebben zich bovendien voorgenomen om de energierekening op dezelfde wijze opstellen, waardoor de nota transparanter en gemakkelijker te vergelijken wordt.

Besparen op je energierekening?  Energie vergelijken

Pricewise