Waar moet ik heen als ik klachten heb over mijn zorgverzekeraar?

Als je een klacht of geschil met je zorgverzekeraar hebt, probeer er dan eerst samen met je zorgverzekeraar uit te komen. Je kunt eerst een schriftelijke klacht indienen bij de zorgverzekeraar, ook als je ontevreden bent over een genomen beslissing. Motiveer in je brief waarmee je het niet eens bent en denk aan de volgende punten:

  • Teken bezwaar aan binnen 6 weken na de gebeurtenis of de beslissing;
  • Vermeld je naam en adres en dateer de brief;
  • Beschrijf in je brief waar je het niet mee eens bent en waarom niet;
  • Voeg een kopie toe van de brief waar de beslissing in staat.

Wanneer dit niet lukt dan kun je terecht bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Je kunt via de SKGZ een klacht indienen op het klachtenformulier.


Weten welke zorgverzekeraars de beste service heeft?

Zorgverzekering vergelijken

Heb je geen antwoord gevonden op je vraag? Neem dan contact op met onze klantenservice via 088-66 99 012. We helpen je graag verder.

Ga terug naar de veelgestelde vragen.